O nas - Madar

Przejdź do treści

O nas

Od ponad dwudziestu pięciu lat świadczymy usługi w zakresie zarządzania i administrowania budynkami mieszkalnymi. Rozpoczynaliśmy działalność w kwietniu 1995 roku. Prawdopodobnie trzy pierwsze Wspólnoty w Łodzi wydzieliły się ze struktur administracji gminnych z naszą pomocą. Przez ten okres nabraliśmy znacznego doświadczenia, które w połączeniu z posiadaną wiedzą merytoryczną umożliwia nam świadczenie usług na wysokim poziomie.

W firmie zatrudnione są trzy osoby posiadające licencję zarządcy nieruchomości, w tym właściciel firmy – p. Maciej Niewiadomski, który uzyskał uprawnienia do wykonywania zawodu zarządcy w 2001r. (licencja o numerze 8535 z dnia 20.07.2001r.). Ponadto, p. Maciej Niewiadomski posiada również licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami (numer 12024 z dnia 25.09.2009r.), która uprawnia do świadczenia usług doradztwa w zakresie rynku nieruchomości. Kopie licencji dostępne są na stronie internetowej firmy.
 
Dzięki posiadanym kwalifikacjom oraz zdobytemu doświadczeniu zakres świadczonych przez nas usług obejmuje zarówno zarządzanie i administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi, jak też nieruchomościami będącymi własnością osób fizycznych.

Od roku 2008, jako jedna z pierwszych łódzkich firm zarządzających nieruchomościami, pomagamy członkom spółdzielni mieszkaniowych wydzielać będące ich współwłasnością budynki ze struktur spółdzielni i przekształcać je we wspólnoty mieszkaniowe. Obecnie współpracujemy z trzema powstałymi w ten sposób wspólnotami.

Nie unikamy także zarządzania nieruchomościami „trudnymi”, w których rozbieżne interesy współwłaścicieli wywołują liczne konflikty. Posiadając wiedzę fachową często pomagamy w rozwiązywaniu spornych kwestii. Wachlarz środków jakie w tym celu stosujemy jest szeroki i zawsze dobierany do konkretnej sytuacji. Umiejętności te są szczególnie pożądane w przypadku nieruchomości, których właściciele są na tyle skonfliktowani, że wyboru podmiotu zarządzającego ich majątkiem musi dokonać sąd. Oczywiście w takim przypadku weryfikacji oraz oceny podejmowanych przez zarządcę działań dokonuje także sąd. W roku 2006 Sąd Rejonowy powierzył p. Maciejowi Niewiadomskiemu funkcję zarządcy przymusowego w jednej z śródmiejskich wspólnot mieszkaniowych, którą sprawuje do chwili obecnej. Sposób sprawowania zarządu nieruchomością w ocenie sądu nie budzi do dzisiaj żadnych zastrzeżeń. Przejawem zaufania sądu do naszej firmy może być powierzenie nam zarządu nad kolejnymi „trudnymi” nieruchomościami: w roku 2011 – zarządu tymczasowego nad nieruchomością komercyjną, zaś w 2012 roku – zarządu przymusowego nad nieruchomością o charakterze mieszkalnym.
 
Posiadamy również duże doświadczenie w zakresie realizacji przedsięwzięć termomodernizacyjnych poparte ponad trzydziestoma zakończonymi projektami. W zdecydowanej większości zostały one wykonane w ramach ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów, uzyskując dofinansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego. Ponadto, w roku 2015 inwestycje termomodernizacyjne dwóch Wspólnot Mieszkaniowych zostały pozytywnie zweryfikowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Dzięki temu, po zakończeniu remontów Wspólnoty te otrzymały dotacje (dodatkowo, poza premią przyznaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego). Wszystkie projekty są przez nas prowadzone w sposób kompleksowy. Każdy z etapów przedsięwzięcia jest przygotowywany i pilotowany. Nasze działania obejmują uzgodnienie z Właścicielami lokali we Wspólnocie zakresu prac, które mają zostać wykonanie w ramach przedsięwzięcia, zlecenie audytu i dokumentacji projektowej, przygotowanie na ich podstawie uchwał, kontakt z bankiem kredytującym w celu zawarcia umowy oraz obsługę kredytu po zakończeniu inwestycji.
 
W naszych działaniach bardzo duży nacisk kładziemy na jasny i przejrzysty sposób prezentacji informacji na temat funkcjonowania Wspólnoty. Staramy się, aby przekaz obejmował pełen obraz stanu faktycznego, prawnego i finansowego nieruchomości, a jednocześnie pozwalał na jego weryfikację osobom nieposiadającym kierunkowego wykształcenia, np. w dziedzinie budownictwa, prawa, czy też finansów. Efektem tego jest autorskie opracowanie wzorca sprawozdania z rocznej działalności Zarządu Wspólnoty, który na przestrzeni lat podlegał ciągłemu udoskonalaniu. W sprawozdaniu zamieszczamy treść uchwał podjętych w danym roku rozliczeniowym, dzięki czemu Właściciele otrzymują skompensowaną informację na temat decyzji, jakie zostały podjęte w danym roku kalendarzowym. W celu zapewnienia przejrzystości odrębnie zostały omówione zagadnienia związane z poszczególnymi rodzajami wydatków: bieżącą eksploatacją budynku (część eksploatacyjna), wykonanymi remontami (część remontowa) oraz z rozliczeniem kosztów mediów. Podsumowaniem każdej części jest zamieszczony w materiałach wykaz wszystkich rachunków i faktur, jakie obciążyły Wspólnotę w okresie objętym rozliczeniem. Sprawozdanie zawiera również zestawie finansów całej Wspólnoty oraz indywidualne rozliczenie Właściciela ze Wspólnotą. Na końcu sprawozdania zamieszczamy propozycje uchwał, a także w razie konieczności, dodatkowe informacje związane, np. ze zmianami prawnymi, czy też zagadnieniami wymagającymi dodatkowego wyjaśnienia. Przykładowe sprawozdanie zamieszczamy tutaj.
 
Współpracujemy ze sprawdzonymi firmami usługowymi działającymi w branży mieszkaniowej. Z racji wielkości i ilości obsługiwanych przez nas budynków jesteśmy w stanie uzyskiwać bardzo konkurencyjne ceny na ich usługi.
 
Mamy podpisane umowy z firmami świadczącymi usługi pogotowia mieszkaniowego, dysponujemy także całodobowym telefonem komórkowym, dzięki któremu zapewniamy awaryjną pomoc administratora również w niedziele i święta.
 
W firmie zatrudniona jest osoba z uprawnieniami inspektora nadzoru w branży ogólnobudowlanej. Dzięki temu w ramach naszego wynagrodzenia możemy zaoferować Państwu fachowy i profesjonalny nadzór nad robotami ogólnobudowlanymi, co jest szczególnie istotne w przypadku robót budowlanych o znacznej wartości. W skali całej inwestycji koszt nadzoru inwestorskiego potrafi wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zakres czynności wykonywanych przez inspektora nie ogranicza się tylko do nadzorowania robót i ich odbioru, ale obejmuje również pozyskiwanie ofert i ich weryfikację oraz końcowe rozliczanie wartości wykonanych robót. Ponadto, osoba ta sporządza wymagane prawem roczne przeglądy budowlane nieruchomości. Wszystkie te czynności są wykonywane w ramach naszej oferty i nie generują dodatkowych kosztów. Ponadto, inspektor nadzoru kontaktuje się bezpośrednio z organami administracji publicznej z zakresu budownictwa i nadzoru nad wykonywaniem przepisów prawa budowlanego (Wydział Architektury i Urbanistyki, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego). Na ich żądanie dokonuje stosownych wyjaśnień i udziela informacji.
 
W zakresie ubezpieczenia zarządzanych i administrowanych przez nas nieruchomości korzystamy z usług firmy brokerskiej Quantum. Owocem tej wieloletniej współpracy jest należyta ochrona mienia naszych klientów, jak również doradztwo w zakresie wyboru najkorzystniejszej dla nich oferty ubezpieczenia. Najkorzystniejszej nie tylko z punktu widzenia ceny, lecz również objętego ubezpieczeniem zakresu ryzyka.
 
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie księgowości administrowanych i zarządzanych nieruchomości ukończyła kurs dla księgowych bilansistów oraz kurs przygotowujący do państwowego egzaminu uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Posiadamy zatem zaplecze umożliwiające prowadzenie spraw księgowych we własnym zakresie, bez konieczności zlecania tych usług na zewnątrz.
 
Dzięki merytorycznemu przygotowaniu pracowników prowadzimy samodzielnie większość czynności windykacyjnych, począwszy od upominania zalegających w opłatach właścicieli do kierowania pozwów do sądu włącznie. Rozwiązywanie trudniejszych problemów prawnych, jak również reprezentację sądową zapewniają współpracujący z nami od dłuższego czasu adwokaci z trzech łódzkich kancelarii.
Zdjęcia na stronie głównej - Paweł Augustyniak
Wróć do spisu treści