Zarządzanie wspólnotą - Madar

Przejdź do treści

Zarządzanie wspólnotą

Szczegółowy zakres obowiązków naszej firmy zazwyczaj jest następujący:

      • Podejmowanie wszelkich decyzji i czynności służących do realizacji ustalonego przez Wspólnotę planu gospodarczego;
      • Podpisywanie umów na dostawę mediów do budynku Wspólnoty i nadzorowanie jakości ich wykonania przez gestorów;
      • Pozyskiwanie ofert wykonawców prac remontowych w budynku oraz prowadzenie z nimi negocjacji cenowych;
      • Podejmowanie, w porozumieniu z Radą Wspólnoty, decyzji o wyborze wykonawców robót remontowych i konserwacyjnych w celu realizacji ustalonego przez Wspólnotę planu remontowego;
      • Nadzorowanie wykonania wszelkich konserwacji, jak również wszelkich uchwalonych przez Wspólnotę remontów w branży ogólnobudowlanej;
      • Prowadzenie księgowości wpływów i wydatków Wspólnoty, przygotowywanie zestawień księgowych w okresach miesięcznych i przedstawianie ich Radzie Wspólnoty do 25-go dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym, a także przygotowywanie rocznych rozliczeń celem przedłożenia na zebraniu Wspólnoty;
      • Rozliczanie opłat z tytułu bieżącej eksploatacji (rozliczenia zużycia ciepłej i zimnej wody i inne), a także dokonanych konserwacji i remontów w proporcjach wynikających z udziałów poszczególnych członków Wspólnoty, w oparciu o ustalone przez zebranie Wspólnoty zasady, oraz informowanie wszystkich członków Wspólnoty o przypadających na nich opłatach;
      • Prowadzenie bieżącej administracji budynku - dokonywanie przeglądów stanu higienicznego posesji, nadzorowanie pracy dozorcy, wywozu śmieci oraz innych czynności związanych z codzienną eksploatacją budynku;
      • Dokonywanie niezbędnych przeglądów elementów budynku oraz zlecanie usuwania zauważonych w trakcie przeglądów usterek;
      • Przygotowywanie planu remontów i budżetu Wspólnoty na bieżący rok celem przedstawienia na zebraniu Właścicieli;
                         
Zdjęcia na stronie głównej - Paweł Augustyniak
Wróć do spisu treści